Asztal mérete

sörpong asztal

AZ ASZTALNAK TÁMASZKODNI VAGY LÖKDÖSNI SZIGORÚAN TILOS!

 

Dobás

Kezdés: A kezdés jogáról a csapatok kő-papír-olló-ban döntenek.

Sorrend: A kezdő csapat egyes játékosa kezd, attól függetlenül, hogy beletalál vagy sem. A másik csapat egyes játékosa következik. Ha ő is dobott, akkor egy 2-es csapat 2-es játékosa következik. Így megy tovább csapatonként 1-1 dobással. Ha egy csapaton belül mindkét játékos beletalál akkor tetszőlegesen dobhat egy harmadikat valamelyik játékos.

Dobás fajták: Lásd az ábrán. Két fontos dolog. A dobás pillanatában nem lehet az asztalhoz érni. Valamint a pattintott labda a felező (Bounce Line) vonalon túl kell, hogy pattanjon.

Behajolás: Az asztal fölé hajolás megengedett, mindaddig, amíg a játékos nem helyezi a kezét, lábát, stb. az asztalra, hogy lopja a távolságot. Dobás közben a játékos semmilyen testrésze nem érintkezhet az asztallal. MIUTÁN a játékos elengedte a labdát, a keze hozzáérhet az asztalhoz. A dobás csak az asztal mögül megengedett, az asztal képzeletbeli vonalába nem állhat a dobó játékos. (Lásd alul)

A játékosok nem változtathatnak a poharak elrendezésén dobás közben. Ha a poharak elmozdulnak dobás közben a behajolás miatt, vissza kell tenni őket az eredeti pozícióba.

Ha egy pohár felborul a behajolás miatt, vagy a játékos leveri azt, a poharat ki kell venni a játékból.


sörpong dobás


Poharak rendezése

sörpong pohár elhelyezés


Revans szabályai

Amikor valamelyik csapat kidobja az utolsó poharat, az ellenfélnek minden esetben lehetősége van hosszabbításra menteni a mérkőzést. A házi szabályzatban 3 letisztult szabályt alkalmazunk.

1.szabály: Ha Pl. CSAPAT1 kidobta az utolsó poharat és CSAPAT2-nek 3 vagy annál több pohara van az ellenfél oldalán. Ebben az esetben csak akkor érvényes a REVANS, ha mind a 3 (vagy attól több) poharat egymás után kidobja a csapat. Tetszőleges melyik csapat tag kezdi, de felváltva kell dobni. Amennyiben minden poharat kidobtak, úgy 1-1-es állásról folytatódik a mérkőzés.

2.szabály: Ha Pl. CSAPAT1 kidobta az utolsó poharat és CSAPAT2-nek 2 pohara maradt az ellenfél oldalán. Ebben az esetben a REVANS érvényesítéséhez elegendő egy poharat kidobni és 1-1-es állásról folytatódik a mérkőzés. De a CSAPAT1-ből következik a játékos.

3.szabály: Ha Pl. CSAPAT1 kidobta az utolsó poharat és CSAPAT2-nek 1 pohara maradt az ellenfél oldalán. Ebben az esetben, ha CSAPAT2 is kidobja az utolsó poharat 1-1-es állásról folytatódik a mérkőzés. Valamint ebben az esetben a revanssal mindkét játékos próbálkozhat. Érvényes revans esetén szintén CSAPAT1-ből következik a játékos.

Mérkőzés menete, ideje: Alap esetben 12 perc. Ha hosszabbításra kerül a sor a REVANSNAK köszönhetően további 3 perccel lehet hosszabbítani. Az egyenes kieséses szakaszban illetve random mérkőzéseken nincs döntetlen. Döntetlenre csak egy bajnokság keretein belül a csoport mérkőzéseken kerülhet sor.


Bajnokság

16 csapat esetén. 4 csoportba lesznek sorsolva a csapatok. Egy csapat 2 aktív játékosból, illetve egy tartalék játékosból állhat. (minimum 2 maximum 3fő / csapat).
Értelemszerűen egy csoportba 4 csapat kerül és ODA-VISSZA vágó zajlik majd a csoportokban.
Az egyenes kiesésbe a csoport első két csapata kerül.
Az összesorsolás fix elosztásban történik: A1D2, B1C2, C1B2, D1A2.
Az egyenes kiesésben a továbbjutás BO3-as rendszerben lesz. (Bo3 – Best of 3, azaz 3 meccs alatt több győzelem – 2-őt kell nyerni)
Ez a szabály érvényes a negyeddöntőkre, elődöntőkre, bronz meccsre illetve a döntőre is.
A csoport meccseken a győztes 2 pontot kap, döntetlen esetén 1-1pont, vesztes 0 pont.
Pont azonosság esetén a több dobott pont dönt, utána a pont különbség, ezután a kevesebb kapott pont.


Általános

Minden sikeres találat után egy poharat kell levenni az ellenfél oldaláról.

A játék kezdetekor 10-10 pohár van az asztalon piramisformába rendezve úgy, hogy a poharak pereme összeér. A poharakban víz található majd, viszont külön pohárban csapolva lesznek majd a sörök. A játék során nem kötelező elfogyasztani a sört sem!

A védekező csapat csak akkor érhet a labdához, miután az érintkezett valamelyik pohárral. Ellenkező esetben egy poharat le kell venni az asztalról büntetésből, melyet az ellenfél dobó játékosa jelöl ki.

Tilos a labda útját módosítani, amíg az a pohár belsejében van, a kifújás nem megengedett.

Pattintott dobás megengedett, ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá, mint a sima dobásra (egyet ér, és nem szabad elütni, amíg nem ért poharat).


Zavarás

A zavarás alapvetően megengedett az alábbi feltételekkel (melyek megszegése egy pohár büntetést von maga után):

A játékosok nem léphetik át az asztal képzeletbeli vonalát, nem nyúlhatnak-, és nem dobhatnak semmit az asztal fölé. (Ennek elkerülése érdekében célszerű pár lépéssel az asztal mögött állni)

Tilos legyezni, fújni és bármilyen légáramlatot generálni.

Mind a játékosoknak, mind a nézőknek tilos bármi módon eltakarni a poharakat.


Labdába érés

Ha a játékos belenyúl a dobásba, mielőtt az poharat érne, 1 pohár büntetést kap.

Ha bárki más ér bele a labdába (néző, játékvezető), a dobást meg kell ismételni.

Minden asztalon lévő tárgy az asztal részének számít, így ha például egy pattintott dobás egy már kidobott pohárról, vagy saját korsóról pattan be, találatnak számít. Ugyanakkor törekedni kell arra, hogy minél kevesebb tárgy legyen az asztalon. Középre, a két csapat játékban lévő poharai közé nem szabad helyezni semmit.


Pohárhoz érés

Ha a játékosokon kívül bárki más dönti fel a poharat, azt újra kell tölteni, és a játékban hagyni.

A poharakba annyi vizet célszerű tölteni, hogy ne tudjanak felborulni. Ha ez mégis bekövetkezik, abban az esetben érvényes a találat, ha a labda egyértelműen a pohár belső peremét érte, nem a külső részét. Ha a külső részen ért találat miatt borul fel, a dobás érvénytelen, a pohár a játékban marad.

Abban az esetben, ha a labda a pohár belső peremén pörög, ennek hatására felborul a pohár, de a labda nem ér folyadékot (kiugrik), a találat érvényesnek számít.

Tilos a poharakhoz érni, amíg a labda a dobó játékosnál, vagy a levegőben van. Ilyen esetben 1 pohár büntetés jár a védő csapatnak.


Dobás rendezés alatt

Rendezés esetén addig nem dobhat a játékos, amíg a rendezés egyértelműen be nem fejeződött. Ha mégis ez történik, a dobás érvénytelen, és a másik csapat jön automatikusan.

A dobás csak az asztal mögül megengedett, az asztal képzeletbeli vonalába nem állhat a dobó játékos.

sörpong asztal dobó terület

Saját pohárba dobás

Ha egy játékos, akinél a labdabirtoklás van (ő dob a kör szerint) direkt, vagy nem direkt beledobja a labdát a saját poharába, nem számít találatnak.

Ha egy játékos, aki nem birtokolja a labdát (nem ő következik) beledobja a labdát a saját poharába direkt, vagy nem direkt, találatnak számít.


Illuminált állapot

Abban az esetben, ha a szervező úgy véli, hogy valamely játékos az alkohol fogyasztásnak köszönhetően a játékra nem alkalmas, úgy a tartalék játékosnak kell a helyére állnia. Amennyiben nem volt megjelölve tartalék játékos, lehetőség van megjelölni egy személyt a játék folytatására. Egy személy csak egy csapatnak lehet tartalékos játékosa.

Abban az esetben, ha egy csapatban két játékos is a túlzott alkohol fogyasztásnak köszönhetően játékra nem alkalmas, úgy az ellenfél automatikusan tovább jut. Csoport meccsek esetén kizárás és mindenki egységes kompenzációval számolhat a továbbiakban.


Agresszív magatartás

Abban az esetben, ha egy játékos nem képes kontrollálni versenyszellemét, illetve nem képes a szabályoknak megfelelően viselkedni, valamint a játék nyugodt menetét veszélyezteti. Esetlegesen rongálja a berendezést. Úgy a szervező kizárhatja a játékost a mérkőzésről, a tornáról, a bajnokságról.

Az agresszivitásból, illetve alkoholizmusból eredő rongálódást kötelessége kifizetni a károkozónak, így kérünk mindenkit odafigyeléssel legyünk egymásra és a környezetre.


Egyéb információ

A tornán minden egyes mérkőzésen lesz egy statisztikáért felelős személy. Ez a személy fogja nézni a kidobott poharakat, mikor ki dobta ki. Ezen felül az időt is méri. A statisztika fontos a három egyén díj miatt.

MoM: Man of the Match: Az egy meccsen legtöbb kidobott pohár. (Ha pont egyenlőség lenne, úgy a legjobb 2 meccs számít és így tovább.)

CarryMan: A csapaton belüli húzó ember, azaz a teljes csapat dobott pont /egyéni dobott mutató.

TopScorer: Legtöbb kidobott pohárért járó díj.

A három együttes mérce lesz majd az MVP mutató, mely érték a további tornákon jelentőséggel bír majd.

A nevezés korábban zárul egy nappal, hogy pontos időbeosztást és sorsolást kapjon mindenki.

sörpong